Ik beken het …

Geplaatst op 31 mei 2017

Jolanda 2Ik beken het. Ook ik hoorde bijna bij die 50% van alle ondernemers die binnen vijf jaar na de start van zijn onderneming afhaakt. Ik voerde supergave gesprekken, ik netwerkte me een slag in de rondte, maar er volgden geen opdrachten… Dan is het belangrijk om even stil te staan en te reflecteren: wat gaat er goed en wat gaat er niet goed?

Superzichtbaar en onvermijdelijk
In het boek: Geef je bedrijf een KICKSTART deel ik mijn persoonlijke ervaringen en kennis met jou, ook de minder goede. Zo hoef jij niet de fouten te maken die ik heb gemaakt bij het opstarten van mijn onderneming. Ik loods je door die kritieke eerste vijf jaar.
Na het lezen van dit boek heb je alles in huis om jouw kickstart te maken, om jezelf en je aanbod te positioneren in de markt en superzichtbaar en zelfs onvermijdelijk te worden voor je ideale doelgroep.

Waarom?
We starten met de grote, belangrijke vraag: waarom doe jij wat jij doet? Jouw ‘waarom’ geeft richting aan je handelen. Het geeft je drive en maakt dat je heel aantrekkelijk wordt voor je ideale klant, zonder dat die klant het gevoel heeft dat je per se iets aan hem of haar wilt slijten.

Wie?
We gaan ons verdiepen in jouw doelgroep: Wie is jouw ideale klant? Wat heeft hij nodig van jou? Hoe kan je hem echt bereiken? Hoe kun je hem overhalen om voor jou te kiezen? Hoe kun je hem vasthouden? Je zult merken dat het veel gemakkelijker werkt als je het profiel van je ideale klant uitwerkt en met die klant gaat communiceren.

Wat?
We gaan doelen stellen om komend jaar en ook daarna structureel, met plezier en ontspanning aan te blijven werken. Wat wil je bereiken? Welke droom ga jij waarmaken? En hoe vertaal je je plannen in geld?

Hoe?
We gaan kijken naar je expertise en je product of dienst: ben je een eenheidsworst of spring jij ertussenuit?

Content
We gaan inhoud (content) verzamelen om jezelf mee te onderscheiden: inspiratie, onderwerpen en ideeën om het hele jaar vooruit te kunnen. Nooit meer zoeken of lang nadenken over onderwerpen; die gaan we direct voorbereiden.

Online
We gaan het uitgebreid hebben over online marketing, onder andere over je website, bloggen, nieuwsbrieven sturen, Facebook, LinkedIn, Twitter en heel veel andere socialmediakanalen. Waar kies je voor en hoe zet je deze tools in om je doelgroep te bereiken? En natuurlijk gaan we het hebben over e-mailmarketing: The money is in the list …

Offline
Ook behandelen we offline zichtbaarheid, in de vorm van adverteren en het schrijven van persberichten. Hoe wordt jouw nieuws opgepikt door lokale media? Hoe maak je daar (gratis) gebruik van?

Jij!
Ik geef je handvatten mee om jezelf op juiste manier te presenteren op netwerkbijeenkomsten en beurzen.

Wanneer?
En tot slot brengen we rust, regelmaat en overzicht in je marketingplan. We gaan de marketingkalender voor jouw onderneming voor het komende jaar strategisch invullen.

Gedachten en gedrag
Omdat je persoonlijkheid een belangrijke rol speelt bij het succes van het bouwen van een bedrijf, is daar in dit boek uitgebreid ruimte voor. Ik laat diverse specialisten aan het woord  (Jan Willem Seip, Thijs van Halewijn, Ineke Hurkmans, Jannie Boer, Esther Jacobs, Anne Kien, Linda Commandeur, Reggie Nelissen, Jantien van Driel, Elisatbeth Griffioen, Astrid Davidson) die jou gaan helpen als je last hebt van belemmerende gedachten, bijvoorbeeld door perfectionisme, het niet kunnen kiezen, angst om te spreken in het openbaar, angst voor succes, et cetera.

Ben je nieuwsgierig geworden? Bestel het boek dan via deze link.
De eerste reacties zijn echt super gaaf!

Succesvolle groeten,

Jolanda

← Naar overzicht